توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

چند توصيه مهم براي شروع ورزش

چند توصيه مهم براي شروع ورزش

 

در اين مقاله شش توصیه ارزشمند برايتان داريم تا اگر ورزشکار حرفه اي نيستيد، با رعايت آنها بتوانيد مراقب سلامتي تان باشيد. 
ورزش، دارويي در دسترس براي همه دردهاي ما
ورزش، بهترين حامي براي داشتن عمري طولاني، تناسب اندام و پيشگيري از تقريباً تمام بيماري هاست. بارها و بارها شنيده ايم که اگر ورزش را مانند يک مکمل غذايي يا دارو در برنامه روزانه مان بگنجانيم، روز به روز شرايط مان بهتر مي شود.

اگر شما جزء افرادي هستيد که مي دانيد بايد فعاليت هاي جسمي تان را افزايش دهيد ولي هنوز موفق نشده ايد اين کار را شروع کنيد، اين توصيه ها برايتان مفيدند:

چند توصيه براي شروع ورزشي طولاني مدت
اولين دليلي که افراد براي ورزش نکردن مي آورند، کمبود وقت است. دليل خوبي است ولي فقط در شرايطي که ورزش کردن اهميت کمتري نسبت به ديگر کارهاي روزانه داشته باشد. دقت کنيد که ورزش اولويتي است که نوعي سرمايه گذاري در زمان محسوب مي شود.

ورزش بهترين تفريح براي بدن است:
تحرک داشتن بسيار مهم است، خيلي اهميت ندارد که چه ورزشي مي کنيم، ورزش هر چه که باشد در شکل دان يک اندام متناسب نقش عمده اي دارد. بي تحرکي و سکوني که ما در حال حاضر با آن مواجهيم در تضاد با طبيعت مان است! به محض اينکه يک فعاليت ورزشي را آغاز کرديد، متوجه خواهيد شد که چه لذت بي نظيري در انتظار شما بوده است!

به خود ارزش دهيد:
ارزش دادن به خود کليد انگيزه و اشتياق به ورزش است! فعاليت جسمي براي بدن مناسب است، اما اگر بعد از يک مسابقه و يا مشاهده سطح مهارت خود دلسرد شديد، بايد بدانيد که چيز بزرگي را از دست نداده ايد؛ شما بايد زاويه ديدتان را عوض کنيد، آنچه که مهم است اتفاقاتي است که دارد در بدن شما مي افتد.

عقايد نسنجيده درباره ورزش را رها کنيد:
اغلب اوقات ما ورزش نمي کنيم زيرا خاطرات بدي از کلاس هاي ورزشي داريم و يا تصاوير ناخوشايندي از ورزشکاران حرفه اي در ذهنمان نقش بسته است. براي شروع ورزش اين عقايد را فراموش کنيد و فقط به بدن خود گوش دهيد؛ بدنتان تمايل به تحرک دارد.

خود را از مقابل بنگريد:
برخلاف بعضي از افراد مبتدي که تصوير بدي از خود در ذهن دارند، برخي ديگر درباره سطح مهارت خود اغراق مي کنند. اين مبالغه پيامد ناخوشايندي دارد، هنگامي که اين افراد به طور عيني حقيقت را مي بينند و لمس مي کنند دچار دلسردي و حتي گاهي اوقات ناراحتي هاي شديد مي شوند. اگر مدت زيادي نيست که به ورزش مي پردازيد، غيرممکن است که سطح مهارتي خيلي خوبي داشته باشيد. حقيقت را بپذيريد و برخلاف همه اين مسائل از نشاطي که ورزش برايتان به ارمغان مي آورد، لذت ببريد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 22 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?